Navigation
 

Veelgestelde vragen

  1. Wat gaat Crédit Agricole Consumer Finance nu precies doen voor mij als klant?

    Voor een grote groep klanten zetten we het doorlopend krediet met variabele rente om naar een persoonlijke lening met een vaste rente en looptijd. Het voordeel is dat deze klanten meer zekerheid krijgen, minder rente gaan betalen en meer gaan aflossen. Hierdoor zijn klanten eerder schuldenvrij.

    Daarnaast geven we een vergoeding aan klanten die hun doorlopend krediet niet konden oversluiten naar een ander kredietproduct door hun financiële situatie en aangescherpte regels. Deze vergoeding is gebaseerd op doorgevoerde renteverhogingen in de periode dat klanten hun krediet niet konden oversluiten. De vergoeding wordt ten gunste van de lening geboekt. Met deze vergoeding verlagen we hun schuld zodat ze sneller klaar zijn met het terugbetalen van hun lening.

  2. Wanneer kom ik in aanmerking voor een vergoeding?

    U komt in aanmerking voor een vergoeding wanneer u op dit moment een doorlopend krediet heeft lopen bij De Nederlandse Voorschotbank, Interbank of Intermediaire Voorschotbank én dit krediet niet kan oversluiten naar een ander kredietproduct door uw financiële situatie of aangescherpte regels. Voorwaarde is dat u uw doorlopend krediet bij ons omzet naar een persoonlijke lening.

    Als op basis van uw financiële gegevens bij omzetting naar een persoonlijke lening blijkt dat u in aanmerking komt voor een vergoeding, dan wordt het vergoedingsbedrag ten gunste van uw nieuwe persoonlijke lening geboekt. Zo verlagen we uw schuld zodat u sneller klaar bent met het terugbetalen van uw persoonlijke lening.

  3. Hoe hoog is mijn vergoeding?

    De vergoeding is gebaseerd op doorgevoerde renteverhogingen in de periode dat u uw krediet niet kon oversluiten door uw financiële situatie of aangescherpte regels. Deze periode stellen we op vijf jaar, ook als deze in werkelijkheid korter was. De vergoeding is bovendien in elk geval € 500, ook als u in werkelijkheid minder aan renteverhogingen hebt betaald.

    We gaan uit van een kortere periode indien u in het verleden een aanbod tot oversluiten van ons hebt gekregen en hebt afgewezen. In dat geval geldt een kortere periode, maar ook dan is de vergoeding in elk geval € 500 en wordt ten gunste van uw persoonlijke lening geboekt.

  4. Is een persoonlijke lening dan een beter product dan een doorlopend krediet?

    Wij bieden het doorlopend krediet aan klanten die voor een korte periode flexibiliteit willen. Voor andere bestedingsdoelen en hogere kredietbedragen bieden we leningen aan met een vaste rente en looptijd.

  5. Kan ik mijn doorlopend krediet omzetten naar een persoonlijke lening?

    Wanneer klanten aangeven hun doorlopend krediet om te willen zetten naar een persoonlijke lening, zullen wij samen met de financieel adviseur de individuele situatie zorgvuldig bekijken.

    Na inventarisatie van uw actuele financiële en persoonlijke situatie kijken wij samen met u en uw financieel adviseur of een persoonlijke lening met een vaste rente en looptijd bij u past.

    Benieuwd naar de stappen voor omzetting? Klik hier voor meer informatie.

  6. Mijn doorlopend krediet is al eerder omgezet naar een persoonlijke lening. Kom ik ook in aanmerking?

    Hebt u in de afgelopen twee jaar - waarin u uw lening niet kon oversluiten door uw financiële situatie of aangescherpte regels - een aanbod van ons gehad (na 1 mei 2016) voor omzetting van uw doorlopend krediet en deze geaccepteerd? Zo ja, dan komt u ook in aanmerking voor een vergoeding over de vijf voorgaande jaren. U ontvangt hierover automatisch bericht.

  7. Ik heb al een klacht ingediend over mijn rente. Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor de vergoeding?

    In dit geval wordt u in de komende periode benaderd. U ontvangt hierover van ons bericht

  8. Wat is het voordeel van een persoonlijke lening versus doorlopend krediet?

    Voordelen persoonlijke lening:
    - Hoge zekerheid door een vaste rente, vaste looptijd én vaste maandtermijn.
    - U weet precies wanneer u uw persoonlijke lening hebt afbetaald.

    Nadelen persoonlijke lening:
    - Niet de flexibiliteit om opnieuw geld op te kunnen nemen.
    - Het kan zijn dat in de huidige doorlopend krediet overeenkomst een (gedeeltelijke) dekking bij overlijden is opgenomen. Deze dekking biedt CA CF NL niet meer aan bij het afsluiten van nieuwe kredietproducten. Via uw financieel adviseur kunt u een nieuwe, aparte verzekering afsluiten voor overlijden.

  9. Ik ben ontevreden over mijn financieel adviseur. Bij wie kan ik nu terecht?

    Op https://www.interbank.nl/vind-een-financieel-adviseur kunt u een onafhankelijke financieel adviseur bij u in de buurt vinden.

  10. Kan ik van intermediair wijzigen?

    Het wijzigen van uw intermediair kan op twee manieren:

    1) U kunt via uw zelf gekozen intermediair een nieuwe kredietaanvraag indienen.

    2) U kunt ook zonder een nieuwe kredietaanvraag van intermediair wijzigen. Dit kunt u doen door op eigen initiatief een schriftelijk verzoek in te dienen. Als onderbouwing moet u aangeven dat alle zakelijke contacten met uw huidige intermediair zijn verbroken. Indien deze motivatie ontbreekt of het initiatief van de nieuwe intermediair afkomstig is, kunnen wij uw verzoek niet in behandeling nemen.

Hebt u een vraag over uw lening?

Daarvoor kunt u ook contact opnemen met uw financieel adviseur.

Of ga naar het contactformulier.